Hantera behörigheter

528 views 15

Gå direkt till sektionen som gäller ditt verktyg

RekryteringBemanning

Rekryteringsverktyget

En viktig grundinställning att göra för alla användare i systemet är behörigheter. En användare har som standard inte någon arbetsplats tilldelad men har möjlighet att få ta del av utlagda annonser.

Så här lägger du till behörighet

  1. Den högsta behörigheten (superadmin) tilldelar du i samband med att du lägger till en ny användare viaKontrollpanel -> Konto -> Användare.
  2. Adminbehörighet tilldelar du via Kontrollpanelen -> Behörigheter. I listan över dina användare väljer du att specificera vilka arbetsplatser en användare ska ha tillgång till genom att klicka på Redigera (ikon med en penna).
  3. Bocka för de arbetsplatser du vill att användaren ska ha behörighet till.
  4. Klicka på Spara knappen

Att vara superadmin

Superadmin är den högsta behörigheten. Som superadmin har man möjlighet att göra alla typer av inställningar via Kontrollpanelen och nå all data kopplat till sitt företags portal hos Recruto.

Att vara admin

En admin kan skapa annonser för den/de arbetsplatser man blir tilldelad och även bli tilldelad tillgång till annonser som man inte skapat själv. Man får inte automatiskt tillgång till alla annonser kopplad till den/de arbetsplatser man är tilldelad. En admin har inte heller tillgång till Kontrollpanelen.

Att ha tillfällig behörighet (ambulerande)

Att ha tillfällig behörighet (ambulerande) innebär att man endast kan hantera och sortera kandidater kopplat till de specifika annonser som man blir tilldelad. En person med ambulerande behörighet kan inte skapa annonser och har heller inte tillgång till Kontrollpanelen.

 


Bemanningsverktyget

En viktig grundinställning att göra för alla användare i systemet är behörigheter. En användare har som standard inte någon avdelning tilldelad till sig. Under behörigheter hittar du en lista med de olika användarna som du skapat under Kontrollpanel -> Konto -> Användare.

Gör så här

  1. I listan över dina användare kan du välja att specificera vilka avdelningar en användare ska ha tillgång till genom att klicka på Redigera (ikon med en penna).
  2. Bocka för de avdelningar du vill att användaren ska ha behörighet till.
  3. Klicka på Spara knappen

Att vara superadmin

Superadmin är den högsta behörigheten. Som superadmin har man möjlighet att göra alla typer av inställningar via Kontrollpanelen och nå all data kopplat till sitt företags portal hos Recruto.

Att vara admin

En admin kan bemanna personal till den/de arbetsplatser man blir tilldelad men kan inte se eller boka personal till andra arbetsplatser. En admin har inte heller tillgång till funktionalitet i Kontrollpanelen som tex att bjuda in personal.

Hjälpte denna artikel dig?